Patrick Duijtshoff als Zelensky

Geen recensie van 'Zelensky hier' van TheaterTroep en anderen

Dit is geen recensie. Dit stukje wil je een indruk geven hoe Zelensky hier eventueel zou kunnen worden. Want de voorstelling is nog niet af.

Wat ik gisteravond in het Amsterdamse Bellevue zag is het eerste en dus heel prille resultaat van een paar weken hard werken door cabaretier Patrick Nederkoorn, Arjen Arnoldussen en de TheaterTroep. Dit gezelschap begint een voorstelling vaak als die nog niet begonnen is en dat is hier niet anders. Wat volgt zijn achttien scènes over de oorlog in Oekraïne. Er zijn speeches, veel speeches, maar ook komt Poetin langs. En dat is hilarisch. Maar de voorstelling is ook serieus en dramatisch.

Dit is geen recensie, maar dit stukje is bedoeld om jou beste lezer te laten weten dat je best heel goed naar deze voorstelling zou kunnen gaan. Als je van theatermakers met speelhonger houdt die je bij binnenkomst een wodkaatje uit Oekraïne aanreiken. Die grappen maken, maar ook ontroeren. Die meesterlijk fictie en realiteit remixen rond een president die vroeger acteur was.

Dit is geen recensie, maar wel een stukje om duidelijk te maken dat als je van levendig actueel theater houdt  waarin ondanks dat er ook wel eens iets mis gaat en teksten van papier voorgelezen worden je toch een fantastische avond hebt. Daarom zou je eventueel naar deze voorstelling kunnen gaan omdat je na het lezen van dit stukje enigszins een indruk zou kunnen hebben hoe de voorstelling eventueel gaat worden. Want de voorstelling is nog niet af.

In Bellevue t/m zaterdag 3 juni. Tournee over een jaar. Maar dan is het natuurlijk een hele andere voorstelling. geworden.