‘Ik wil blijven geloven in de kracht van liefde, schoonheid en kunst. Als ik s ochtends het nieuws volg, realiseer ik me nog eens hoe belangrijk dat is.
Muziektheater
2045/25 belooft een interessant musicaljaar te worden. Daarom staat de Scènes-talkshow in het café van DeLaMar Theater van zaterdag 11 mei helemaal in het teken van musical.
Ze komt uit Borne, speelt nu haar negende theaterprogramma en is minstens zo origineel als streekgenoot André Manuel.
Voor het eerst sinds jaren, maakten Geert Lageveen en Leopold Witte weer eens samen een voorstelling. Café 749 is alleen op locatie in de Centrale Markthal in Amsterdam te zien.
Het achtste leven (voor Brilka), de hitroman van NNino Haratischwili is een familiekroniek over acht levens uit een Georgische familie.
Mooi hoe de twee vrienden tijdens hun vele treinreizen nergens heen Roos leren kennen. De hartelijke vriendschap is een kort leven beschoren omdat Roos een tumor heeft.
Ze zingt mee met Christina Deutekom op video, waarschuwt het publiek op de eerste rij voor de spuugzone.
Muziek die al gespeeld is, is niet interessant vertelde een jazzliefhebber mij eens. Daar ben ik het niet mee eens, maar de essentie van deze observatie is helder.
‘Het is zo ontzettend gaaf om dit te doen. De voorstelling maakt veel los. Niet vreemd, want Truus was nu eenmaal indrukwekkend.
De passie spat ervan af in de openingsscène in Lady + Lord MacBeth, de nieuwe voorstelling van schrijver Tom Lanoye in regie van Olivier Diepenhorst.
Het werd indrukwekkend. Toch nog. Wayne McGregor gaf ruim een maand geleden om persoonlijke redenen de regie terug.
De kant van Ada is niet zozeer een vervolg op Peter Middendorps roman Jij bent van mij, maar gaat wel over hetzelfde personage, boer Storkema. Hij verkrachtte en